آشنایی با برند فیلا

آشنایی با برند فیلا

از معروف ترین برندهای ورزشی می توان به برند مشهور فیلا اشاره کرد. این کمپانی قدمتی در حدود ۱۰۸ سال دارد که همین سابقه طولانی مدت سبب این شده است که تولیدات کمپانی فیلا مورد پسند همگان واقع شود. کالاهایی که این برند تولید می کند مورد استقبال ورزشکاران قرار گرفته است و توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند و به لیست پرفروش ترین محصولات ورزشی جهان و ایران راه پیدا کرده است. در این مقاله تلاش شده تا به معرفی محصولات تولید شده برند فیلا بپردازیم. در ادامه قصد داریم شما را با برند مشهور فیلا آشنا کنیم. با آل اسپرت همراه باشید.

تاریخچه برند فیلا
درباره تاریخچه این برند لازم است که اشاره کنیم. برند فیلا به وسیله برادرانی با نام خانوادگی فیلا تاسیس شده است. برادرانfila  در ایتالیا کمپانی خود را به راه انداختند و در طی سال ها این برند تبدیل شد به یکی از معروف ترین برند محصولات ورزشی که به تولید لباس ها و کفش های ورزشی می پردازند. همچنین این برند میان کسانی که تنیس بازی می کنند و بسکتبالیست حرفه ایی هستند معروفیت بسیاری دارد. در سال ۲۰۰۷ بود که این کمپانی تمام حقوق مادی و معنوی برند خود را به کره جنوبی داد و از آن به بعد یون سو یون مدیریت کمپانی FILA  را به دست گرفت.

تاریخچه برند فیلا


همانطور که گفته شد کمپانی فیلا دارای معروفیت بسیار زیادی در سراسر جهان است . درواقع در میان برندهای ورزشی کمپانی فیلا حرف اول را می زند. بعد از واگذاری این برند، کمپانی فیلا از ایتالیا به کره جنوبی منتقل شد. یون سو یون مدیرعامل دفترمرکزی برند فیلا است که دفتر مرکزی در سئول قرار دارد  . درباره تاریخ تاسیس این برند لازم است که بدانید، فیلا در شهر بیه لا پیمونت ایتالیا متولد شد و برادران فیلا عهده دار تاسیس این کمپانی شدند و توانستند در طی سال ها برند فیلا را به موفق ترین برند کالا های ورزشی تبدیل کنند. این کمپانی به تولیدات محصولاتی چون اسنیکرز، لبا س ها و کفش ورزشی  و غیره می پردازند.

تاسیس کمپانی FILA

تاسیس کمپانی FILA

همانطور که اشاره شرکت فیلا در سال ۱۹۱۱ توسط برادرانی به همین نام پایه گذاری شد . درواقع شرکت فیلا در ابتدا یک شرکت پارچه بافی بود که برادران فیلا آن را تاسیس کردند و در طی سال ها این کمپانی تبدیل شد به یکی از بزرگترین برندهای ورزشی جهان که امروزه بسیار شناخته شده می باشد.

این برادران به این خاطر کمپانی فیلا را تاسیس کردند که می خواستند برای مردمان بومی لباس های محلی که از بهترین پارچه ها تولید می شود، عرضه نمایند . این برادران کار خود را با یکسری محصولات بافتنی در سال ۱۹۲۳ آغاز کردند که این تولیدات در ابتدا مورد توجه اهالی بیه لا قرار گرفت اما بعد از آن بود که این لبا س های بافتنی در ایتالیا فراگیر شدند و افراد بسیاری خواهان این لباس ها شدند. با این معروفیت گسترده برادران فیلا توانستند که برند خود را ثبت نمایند و به موفقیت های گسترده دست پیدا کنند.

شرکت فیلا گسترش پیدا کرد و در سال ۱۹۴۲ بود که با کمپانی Fratelli Fila ترکیب شد و به تولیدات انبوه و موفقیت های گسترده دست پیدا کرد به طوری که تولیدات کمپانی در آن سال بیشتر از یک میلیارد لیر شد و در حدود ۲۵۰ کارمند در آن شرکت فعالیت داشتند.

این موفقیت های پی در پی کمپانی به دست فردی به نام انریکو فراچی رقم خورد. این شخص در سال ۱۹۶۸ تا سال ۱۹۷۹ مدیرعامل این کمپانی بود . برای آن که بتواند با سایر برندهای دیگر رقابت نماید به طور تخصصی به تولید کفش و لباس پرداخت.

درواقع نقطه عفطی که سبب معروفیت این برند شد این است که خود را حامی اصلی تنیس بازان جهان معرفی کرد و از بورگ حمایت کرد و بورگ نیز با لباس های فیلا توانست به ۱۱ قرمانی متوالی دست پیدا کند. با اینکه فیلا به طور اختصاصی از تنیسور های معروف حمایت می کرد اما همچنان برند های معروفی چون نایک و ریبوک از او موفق تر و مشهورتر بودند.

از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ یک شرکت تولید پارچه ایتالیایی سنیان دیپ ۸۰ درصد از سهام شرکت فیلا را خرید. فیلا از دهه ۸۰  با موفقیت عبور کرد اما در اواخر این دهه به دلیل بعضی از مشکلات اقتصادی و مدیریتی، این شرکت دچار بحران شد و خریدار این شرکت برای فرار از این مشکل به وجود آمده فراچی  را برای مدیرعاملی فیلا انتخاب کرد. همین کار باعث شد تا فیلا بتواند دهه ۸۰ را با موفقیت طی کند.

چهار سال بعد گرانت هیل، یکی از ستارگان لیگ ان بی ای آمریکا یا همان بسکتبالیست حرفه ای آمریکا، با کفش های تولیدی برند فیلا در جام جهانی حضور داشت و همین امر باعث شد که وی به عنوان بهترین بازیکنی که تازه کار خود را شروع کرده انتخاب شود. به وقوع پیوست این اتفاق سبب شد تا کفش های بسکتبال فیلا بین مردم شهرت پیدا کند. این موفقیت عظیم باعث شد تا تولید کفش های خود را از ۱۴ درصد فروش سالانه در سال ۱۹۹۰ به پنج برابر در سال ۱۹۹۵ برساند که این معادل ۶۰ درصد از فروش سال ۱۹۹۰ بود.

تاسیس کمپانی FILA


در آغاز سال نود اسکی باز آلبرتو تومبا بازیکن تیم ملی ایتالیا، باعث شروع رقابت جدی فیلا با نایک و ریبوک بود. محبوبیت فیلا فقط به دلیل تولید کفش های ورزشی با کیفیت بالا نبود، بلکه به خاطر استفاده از رنگ های متنوع و هنر در لباس های ورزشی و مخصوصاً استفاده از این خصوصیات در لباس تنیسورهاست. همین ویژگی سبب می شود که لباس های آنان از یکنواختی قبل خارج شود. فیلا در دهه نود شروع به تولید لباس برای رشته های مختلف ورزشی مثل فوتبال، بیسبال، والیبال و ورزش-های دیگر کرد. در آخر دهه نود به این دلیل که بازار های آمریکایی از آن ها خرید نکردند، باعث بروز مشکلات مالی در این باشگاه شد.

باید به این توجه داشت که به دلیل فروش بالا و شهرت سازندگان این مجموعه بود که توانستند به افکاری مفید دست پیدا کنند که آن چیزی جز ساخت برند و خلق شخصیت و هویت حقوقی برای کار خود نبود و همین امر سبب به وجود آمدن یکی از بهترین و معروف ترین برندهای دنیا به نام فیلا شد.

تبلیغ و محبوبیت فیلا

تبلیغ و محبوبیت فیلا

همانطور که می دانیم تبلیغات در فروش بیشتر و معروفیت نقش موثری را ایفا می کنند. نخستین اقدام این شرکت بزرگ برای رسیدن به فروش بالا متحد کردن فیلا با یک شرکت به نام فراتلی فیلا بود که یکی از بهترین فکر های اقتصادی این شرکت بود که موجب فروش ده میلیارد لیر رسید.

در دهه شصت میلادی آغاز یک رقابت سخت بین فیلا و سایر رقبا همانند ریبوک و نایکی برای فروش و جذب مشتری صورت گرفت. انریکو فرانچی در سال ۱۹۶۸میلادی به عنوان مدیرعامل شرکت تصمیم گرفت کاری کند تا بتواند در این رقابت سخت به پیروزی برسد. فرانچی تمرکز خود را بر روی ساخت لباس های ورزشی و کفش گذاشت و برای رسیدن به هدف های تبلیغاتی خود به حمایت مالی از تنیسورهای حرفه ای پرداخت و به این صورت اسپانسری یا همان حمایت های مالی از ورزشکاران را و این موضوع توسط این شرکت برای اولین بار صورت گرفت. انریکو به دلیل استفاده به جا و بهینه از سرمایه برای سرمایه گذاری و تبلیغات، به عنوان یکی از بهترین و تاثیر گذارترین مرد های فیلا شناخته می شود.

تولیدات محصولات برند FILA

تولیدات محصولات برند FILA

کمپانی فیلا به تولیدات محصولات مورد نیاز رشته های ورزشی مختلفی چون والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس و شنا می پردازد. همچنین محصولاتی که تولید می کند برای تمامی گروه های سنی است. کمپانی فیلا یکسری محصولات جانبی دیگر مثل ساعت، ساک و کیف تولید می کند. این کمپانی لوگوی خود را به روی تمامی محصولات خود حک می کند تا به این ترتیب نشان خود را ثبت  نماید تا فروش بهتری داشته باشد.

کمپانی فیلا در اواخر دهه ۸۰ بود که به خاطر مشکلات اقتصادی که برایش پیش آمد، نتوانست مدیریت خوبی داشته باشد و به همین دلیل مجبور شدند تا فرانچی را دوباره برای مدیرعاملی انتخاب کنند و این فرد تاثیرگذار مجدد فیلا را از مشکلات پیش آمده نجات داد و آن را به موفقیت رساند . فروش خوبی را رقم زد.

واگذاری کمپانی فیلا
یکی از افرادی که تاثیر بسیار زیادی در موفقیت برند فیلا داشت، یون سو یون است. همانطور که می دانید در سال ۲۰۰۷ که اوج بحران اقصادی فیلا بود، کمپانی فیلا توسط یون سون خریداری شد و از آن پس دفتر مرکزی این کمپانی در سئول قرار گرفت. درواقع بعد از این واگذاری برند فیلا از یک برند محبوب ورزشی ایتالیایی تبدیل شد به یکی از محبوب ترین برند ورزشی کره جنوبی و توانست به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند.

کمپانی فیلا و مدل های مشهور!

کمپانی فیلا و مدل های مشهور

از معروف ترین مدل هایی که با کمپانی فیلا همکاری کرد، کندل جنر است. درواقع کندل بعد از حضور در فشن شو شنل که در پاریس بود به هتل رفت و جلوی در ورودی هتل با پیراهن مردانه گشادی که از برند فیلا بود، دیده شد و همین پوشش سبب شد تا اخبار اعلام نمایند که جنر یکی از مدل های معروف کمپانی بزرگ Fila می باشد. همچنین در سال ۲۰۱۷ بود که خبر همکاری دو مدل معروف جهان، جی جی حدید و کیم کارداشیان با کمپانی فیلا منتشر شد .

لازم است که به این نکته نیز اشاره شود که یکی از برترین مانکن های مرد ایرانی به نام حمید فدایی در سال ۲۰۱۶، مدل برند فیلا شد و در تبلیغات این کمپانی معروف حضور داشت و به عنوان مدل، لباس های تولیدی این برند را پوشید.

کمپانی فیلا و کالکشن خیابانی!
شرکت فیلا تولیدات محصولات ورزشی را به عهده دارد و تلاش می کند که همواره کیفیت و زیبایی کار خود را حفظ نمایند و همین ویژگی سبب شده تا برند فیلا بتواند به تولیدات لباس های راحت و کژوال بپردازد. پس از پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان، کمپانی FILA  توانست با مدل های مشهور دنیای مد قرارداد ببندد و از این طریق موفقیت های بسیاری کسب کرد .

فیلا حامی چه ورزشکارانی شده است؟

در دنیای امروز یکی از شگرد های تبلیغاتی این است که برند هایی که سرمایه فراوان دارند از افراد مختلف حمایت می کنند تا به وسیله معروفیت فرد، خود اسپانسر نیز مشهور  شود . شرکت فیلا نیز از طریق حمایت از خوان سباستین، جنفیر کاپریاتی، کمیته المپیک کره جنوبی، کیم کلیجسترز و تام واتسون توانست معروفیت و محبوبیت خود را دو چندان کند.

کمپانی FILA  در سال ۱۹۸۶ از شخصی که می خواست قله اورست را بدون استفاده از کپسول اکسیژن فتح نماید ، حمایت کرد. این حامی بودن فیلا انعکاس بسیار خوبی داشت و به بیشتر دیده شدن این کمپانی بسیار کمک کرد . از دیگر شگردهای تبلیغاتی فیلا این بوده است که در فیلم های ورزشی به بازیگران لباس های ورزشی خود را داده و بازیگران با تن کردن  لباس های ورزشی در فیلم به محبوبیت بیشتر فیلا کمک کردند.

معروفیت کمپانی FILA
از زمان تاسیس برند فیلا تا به امروز چیزی نزدیک به ۱۰۰ سال می گذرد و این کمپانی همچنان مطرح و مقبول است. در طی سال ها و نسل های گوناگونی با شناختی که از طراحی، رنگ ها و ظرافت داشتند، توانستند تا توجه دنیای مد را به خود جلب کنند و میان سایر برند ها نشان خود را معروف کردند و طرفداران فراوانی میان کژوال پوش ها پیدا کردند اما تنیسور ها از پرطرفدار ترین قشری بودند که محصولات ورزشی را خریداری کردند و بسیاری از تنیسور های حرفه ایی به محبوبیت هر چه بیشتر فیلا کمک کردند.

اطلاعاتی درباره معنای لوگو فیلا

اطلاعاتی درباره معنای لوگو فیلا

در نشان فیلا به روی حرف F یک نوار قرمز رنگ وجود دارد که این نوار قرمز رنگ نماد انرژی ، حیات، قدرت و هیجان است  . همچنین در این لوگو از رنگ آبی استفاده شده است که به طور ویژه رنگ آبی نشان اعتماد و اطمینان کمپانی فیلا می باشد. در این لوگو حرف A نیز شبیه به یک کوه طراحی شده است که درواقع این طراحی نشانگر زادگاه این کمپانی یعنی ایتالیا و کوه های آلپ می باشد.

مدیرعاملان کمپانی FILA
مدیریت کمپانی فیلا اکنون به دست یون سو یون می باشد . در سال ۲۰۰۷ بود که دفتر مرکزی کمپانی از ایتالیا به کره جنوبی منتقل شد و در شهر سئول قرار گرفت . از سال ۱۹۹۱ بود که یون سو یون مدیرعامل فیلا کره جنوبی شد. یون سو یون در آن زمان فقط ۱۰ درصد از سهام  فیلا کره جنوبی را خریداری کرده بود اما در سال ۲۰۰۷ بود که یون سو یون توانست تمام سهام کمپانی فیلا را خریداری کند و از آن به بعد بود که فیلا از یک برند ایتالیایی تبدیل به یک برند کره جنوبی شد.

سو یون از مردان موفق و تاثیر گذار کره جنوبی است که یک کتاب به نام the reason why i get  نوشته که این کتاب شرح حالی از موفقیت او است و توانسته فروش بسیار بالایی نیز داشته باشد.

از دیگر مدیرعاملان مطرح و مشهور فیلا می توان به انریکو فرنچی اشاره کرد. درواقع فرانچی به عنوان ناجی فیلا شناخته می شود که همواره نوانسته برند فیلا از مشکلات مالی و اقتصادی نجات دهد. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که موفقیت های امروزه برند فیلا مدیون انریکو فرانچی است. از عواملی که سبب موفقیت برند فیلا شد این است که انریکو فرانچی تمرکز خود را به روی تولید کفش و لباس قرار داد و با استراتژی های تبلیغاتی که به کار برد توانست شرکت را از بحران نجات دهد.

کمپانی FILA  در ایتالیا با حمایت از تنیس بازان معروف شد و در طی فعالیت خود هیچوقت از کیفیت تولیدات ورزشی خود کم نکرد و در عین حال نوآوری های این کمپانی به موفقیت های بیشترش کمک کرد.

کمپانی فیلا از رقبای اصلی خود، نایک و روبیوک که هر دو موفق می باشند چیزی کم ندارد اما در سال ۲۰۰۷ بود که بحران های اقتصادی اوج گرفت و کمپانی فیلا به کره جنوبی منتقل شد و سهام آن توسط یون سو یون خریداری شد.

جمع بندی
شرکت فیلا همواره مورد قبول خریداران و ورزشکاران قرار گرفته است اما این شرکت همانند سایر کمپانی های دیگر دوره بحران و شکست را نیز تجربه کرده است. این برند به طور حرفه ایی به تولید محصولات ورزشی می پردازد و در سال های جدید نیز به تولید لباس های کژوال پرداخته که توانسته موفقیت بسیاری برسد. از مهمترین وقایعی که کمپانی فیلا پشت سر گذاشت این بود که در سال ۲۰۰۷ سهام کل شرکت توسط یون سون یون خریداری شد و از آن پس بود که فیلا یک برند کره جنوبی به حساب آمد چرا که دفترمرکزی  آن در سئول قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.