آشنایی با برند آدیداس

آشنایی با برند آدیداس

تاریخچه برند آدیداس از تاسیس تا به امروز، موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و شما عزیزان را با این غول برند های پوشاک ورزشی آشنا کنیم. زمانی که صحبت از پوشاک ورزشی می شود، قطعا یکی از گزینه هایی که به ذهن مان خطور می کند، پوشاک تولید شده توسط گروه آدیداس می باشد. این غول صنعت ورزشی از کشور آلمان برخاسته و از ابتدای تاسیس برند خود فراز و نشیب های بسیاری را پشت رو گذاشته است.

اما هم اکنون در یکی از نقاط اوج موفقیت خود به سر می برد و چندین سال است که جایگاه خود را در این نقطه تثبیت کرده است. بنابراین تا انتها این مطلب همراه ما باشید تا به تاریخچه برند آدیداس بپردازیم.

 

تاریخچه برند آدیداس از تاسیس تا امروز

نام برند: آدیداس (Adidas)

تاریخ ثبت برند: ۱۹۴۸

کشور صاحب امتیاز: آلمان

صاحب امتیاز (اولین موسس): برادران داسلر

عرصه های فعالیت:  تولید پوشاک ورزشی، محصولات مراقبت شخصی و اجناس لوکس

آدیداس از جمله برند های معروف در صنعت پوشاک ورزشی می باشد که مقر اصلی اش را در شهر هرتسوگن آوراخ ایالت بایرن آلمان احداث کرده است. اگر با نگاهی ریز بینانه تر بخواهیم به ساختار شرکت آدیداس نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که گروه آدیداس به نوعی یک هلدینگ را راه اندازی کرده است و شرکت های ذیل به طور کامل زیر مجموعه شرکت آدیداس می باشند:

  • شرکت تولید لباس ورزشی ریبوک
  • شرکت تولید لوازم گلف تیلورمید
  • شرکت تولید کفش راک پورت


آدیداس در سال ۱۹۴۸ توسط آدولف داسلر بنیان گذاری شد. سپس آدولف با همراه کردن برادرش به نام رودولف کارتولید کفش های ورزشی را آغاز کرد که این شراکت طولی نیانجامید و پس از مدتی این دو برادر از یکدگر جدا شدند اما همچنان آدولف پایه های آدیداس را محکم تر می کرد که برادرش رودولف کار خود را با برند پوما آغاز کرد و تمام وقت خود را برای گسترش شرکت پوما گذراند. بعدها در خصوص دلیل جدایی این دو برادر صحبت خواهیم کرد.

هم اکنون آدیداس بزرگترین تولید کننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین رتبه را در جهان از آن خود کرده است و درآمد این هلدینگ ورزشی در سال ۲۰۱۱ برابر با ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون یورو برآورد شده است.

تاریخچه برند آدیداس چه بوده است؟

 

وضعیت خانوادگی موسس آدیداس:
شاید این جمله کلیشه ای شده باشد که افراد موفق در شرایط سخت رشد می کنند اما این جمله با حال و روز آدولف قبل از تاسیس برند آدیداس کاملا مطابقت دارد. آدولف در خانواده ای رشد کرد که هیچ گونه ثروتی نداشتند و جز خانواده های کارگری سطح پایین به حساب می آمدند.

آدولف پس از پایان دوران مدرسه اش در کنار پدرش در یک کارخانه تولید کفش مشغول به کارگری شد. پدر او کارگر تولیدی کفش بوده و مادرش در یک خشکشوئی مشغول به کار بوده است.

اما داستان موفقیت آدولف ازآنجایی شروع شد که آدولف برای فروش کفش های هایش به قهرمان دو ومیدانی المپیک جهانی وارد دهکده بازی های المپیک شد. خوشبختانه آنروز شانس با آدولف یار بوده و توانست کفش خودش را به فروش برساند.

“جسنی اونز” قهرمان دو ومیدنی جهان با استفاده از کفش های تولید شده توسط آدولف توانست در همان سال چهار عدد طلای المپیک را به دست بیاورد که به نوع خود موفقیت چشمگیری به حساب می آمد.

و اما نقطه طلایی برند آدیداس زمانی شروع شد که “جسنی اونز” در مقابل رسانه ها از نقش کفش های آدیداس در موفقیت های اخیرش گفت و محصولات آدولف را مورد تحسین قرار داد. شهرت برادران داسلر به واسطه همین اتفاق بسیار سریع در سراسرجهان افزیش یافت به طوری که این دو برادر توانستند تا قبل از جنگ جهانی به صورت سالانه ۲۰۰هزار جفت کفش ورزشی تولید و به فروش برسانند.

 

قرارداد سنگین اسپانسری آدیداس برای منچستر یونایتد:
شرکت های تولید کننده کالاهای ورزشی هر ساله مبالغی را به قهرمانان رشته های ورزشی پرداخت می کنند تا آنها باتولیدات شان در مسابقات شرکت کنند و بدین گونه محصولات شان به افراد علاقه مند ورزشی بیشتر معرفی بشود.

گروه تولیدی آدیداس نیز از این قاعده مثنثنی نمی باشد و تقریبا در اواخر سال ۲۰۱۴ زمانی که اسپانسر آمریکایی تبار منچستر یونایتد به دلیل هزینه های بالا این باشگاه، قرار داد خود را تمدید نکرد، سر و صدای خبری بسیاری در سرایر جهان با توجه به محبوبیت تیم منچستر، شروع شد.

تا این که شرکت آدیداس طی یک قرداد بی سابقه تا آن زمان و با بستن قراردادی به مبلغ سالانه ۷۵ میلیون پوند (۲۴۳ میلیارد تومان) به مدت ده سال به تیم فوتبال باشگاهی منچستر یونایتد بپردازد. این مبلغ در دنیای ورزشی رقم بی سابقه ای بود و از نظر کارشناسان تبلیغاتی سرشناسی، این رقم پرداختی برای شرکت آدیداس هیچ گونه توجیهی نخواهد داشت.

 

قرارداد سنگین اسپانسری آدیداس برای منچستر یونایتد

بازاریابی و گسترش برند آدیداس:
هم اکنون این برند محبوب تولید پوشاک ورزشی که فعالیت و موفقیت خود را قبل از جنگ جهانی آغاز کرده بود، دارای بیش از هزار شعبه در سرایر جهان می باشد که این تعداد از فروگشاه نشان از موفقت این برند می باشد. از عقیده بسیاری از کارشناسان، این برند محبوب، موفقیت اش را مدیون بازاریابی خوب و نفوذ به وسیله تبلیغات موثر اش و هم چنین استفاده مناسب از دیگر ابزارها می باشد.

آدیداس نام برندی است که توانسته ورزش را با مد با یکدیگر گره بزند و پیوندی ناگسستنی برای همیشه در تاریخ فشن از خود به جای بگذارد زیرا پیش از ظهور آدیداس، تیم ها و ورزشکاران توجه بسیاری به پوشاک ورزشی خود نداشتند در حالی که هم اکنون یکی از قطب های مد و فشن، همین ورزشکاران می باشند.

آخرین مدیران این شرکت هربرت هاینر با ۱۵ سال سابقه کاری و کسپر ررستد مدیر اسبق برند هنکل می باشند. که پس از واگذاری شرکت به کسپر توسط هربرت هاینر، کسپر توسط موفقیت های خوبی برای برند آدیداس به ارمغان آورد.

کسپر همچنان بر روی موفقیت شرکت در خدمات دیجیتال تمرکز خود را گذاشته است که محصول آن چند وسیله ورزشی هوشمند می باشد.

 

برند آدیداس چگونه راه اندازی شده است؟

 

لوگوی آدیداس به چه معناست؟
در ابتدا نیز اشاره کردیم که برند آدیداس با همکاری دو برادر تاسیس و راه اندازی شد و از از این رو دو خط معروف لوگوی آدیداس به نشانه همکاری این دو برادر در تاسیس این برند است. اما پس از اینکه برادر کوچکتر جدا شد و به سراغ تاسیس برند پوما پرداخت و همچنین برخی مشکلات حقوقی و معنوی مربوط به آن، شرکت مجبور به تغییر لوگو شد و یک خط به آن سه خط اضافه شد.

لوگوی آدیداس به چه معناست؟

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.